Η Κομισιόν θέτει σε εφαρμογή νέους κανονισμούς για τα αεροπορικά ταξίδια – Ήρθε σε αντιπαράθεση με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης
Η Κομισιόν έχει ανακοινώσει αλλαγές στους κανονισμούς για τις χειραποσκευές και τα υγρά που μπορούμε να μεταφέρουμε στα αεροπορικά ταξίδια.
Η μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει με τα υγρά που μπορούμε να μεταφέρουμε στο αεροπλάνο
Αυτοί οι νέοι κανονισμοί θα τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Σεπτεμβρίου.
Για τις χειραποσκευές
Σε σχέση με τις χειραποσκευές αυτά που θα ισχύουν από την 1η Σεπτεμβρίου είναι:
Επιτρεπόμενο βάρος: Κάθε χειραποσκευή δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 10 κιλά.
Επιτρεπόμενος αριθμός: 1 χειραποσκευή και 1 μικρό προσωπικό αντικείμενο, όπως τσάντα, σακίδιο ή τσάντα φορητού υπολογιστή, που θα πρέπει να χωράει κάτω από το κάθισμα μπροστά σας.
Μέγιστες διαστάσεις: Οι μέγιστες διαστάσεις (συμπεριλαμβανομένων των χειρολαβών και των τροχών) ορίζονται σε 55 x 40 x 20 cm, ενώ το προσωπικό αντικείμενο πρέπει να είναι 40 x 30 x 15 cm.
Για τα υγρά
Η Κομισιόν επαναφέρει τους προηγούμενους κανόνες σχετικά με την ποσότητα των υγρών που μπορούν να μεταφέρουν οι επιβάτες στις χειραποσκευές τους.
Μέχρι τώρα οι ταξιδιώτες που περνούσαν από αεροδρόμια εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης εκρηκτικών υλών για χειραποσκευές (EDSCB) μπορούσαν να μεταφέρουν υγρά σε ποσότητες μεγαλύτερες από 100 ml.
Η εξαίρεση αυτή καταργείται έως ότου όλα τα αεροδρόμια στην Ευρώπη αποκτήσουν τις ίδιες συσκευές ελέγχου εκρηκτικών (EDSCB).
Ειδικότερα, οι γενικοί κανονισμοί της Κομισιόν για τις χειραποσκευές προβλέπουν ότι:
- Υγρά που μεταφέρονται στις χειραποσκευές, όπως αεροζόλ, ποτά, οδοντόκρεμες, καλλυντικές κρέμες ή τζελ, πρέπει να είναι τοποθετημένα σε διαφανείς πλαστικές σακούλες μέγιστης χωρητικότητας 1 λίτρου, ενώ καμία μεμονωμένη συσκευασία δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 100 ml. Οι συσκευασίες υγρών χωρητικότητας άνω των 100 ml πρέπει να τοποθετούνται σε παραδιδόμενη αποσκευή. Οι ποσοτικοί περιορισμοί δεν ισχύουν για τα φάρμακα και τις παιδικές τροφές.
- Τα υγρά που αγοράζονται από τα αφορολόγητα οποιουδήποτε αεροδρομίου ή αεροπορικής εταιρείας μπορούν να μεταφέρονται στις χειραποσκευές, υπό τον όρο ότι τόσο αυτά όσο και η απόδειξή τους έχουν τοποθετηθεί σε σφραγισμένη σακούλα ασφαλείας (με κόκκινη μπορντούρα) την οποία λαμβάνει ο ταξιδιώτης κατά την αγορά. Μέχρι να φτάσει στον τελικό προορισμό, ο επιβάτης δεν μπορεί να ανοίξει τη σακούλα ασφαλείας. Ωστόσο, οι αξιωματικοί ασφαλείας μπορεί να χρειαστεί να ανοίξουν τη σακούλα ή τα μπουκάλια για έλεγχο. Εάν συμβεί αυτό και ο επιβάτης έχει πτήση ανταπόκρισης σε άλλο αεροδρόμιο, πρέπει να ενημερώσει τον αξιωματικό ασφαλείας ώστε τα υγρά να επανατοποθετηθούν σε νέα σακούλα ασφαλείας.
Αιχμηρά αντικείμενα και εκρηκτικά
Τυχόν αιχμηρά αντικείμενα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως όπλα δεν επιτρέπονται στην καμπίνα του αεροσκάφους. Τέτοια αντικείμενα, που συχνά είναι καθημερινής χρήσης, όπως τιρμπουσόν και ψαλίδια, πρέπει να τοποθετούνται στις παραδιδόμενες αποσκευές.
Εκρηκτικά και εύφλεκτα υλικά – π.χ. πυροτεχνήματα, αεροζόλ για βάψιμο με ψεκασμό ή άλλες εύφλεκτες και τοξικές ουσίες, όπως οξέα – απαγορεύονται στις πτήσεις. Τέτοια υλικά δεν μπορούν να μεταφέρονται ούτε στις χειραποσκευές ούτε στις παραδιδόμενες αποσκευές.
Απαγορεύεται η μεταφορά στην καμπίνα του αεροσκάφους οποιουδήποτε είδους όπλου.
Η αντιπαράθεση με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης
Η απόφαση της Κομισιόν να επαναφέρει τους προηγούμενους κανονισμούς για τα υγρά προκάλεσε αντιπαράθεση με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης, το οποίο εκπροσωπεί περισσότερα από 500 αεροδρόμια σε 46 ευρωπαϊκές χώρες.
Λόγω της απόφασης της Κομισιόν τα αεροδρόμια θα πρέπει να αποσύρουν τα νέας γενιάς σκάνερ που χρησιμοποιούσαν πολλά αεροδρόμια σε χώρες όπως οι Γερμανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία, Λιθουανία και Μάλτα.
«Ο νέος κανονισμός σημαίνει ότι τα αεροδρόμια που έχουν ήδη επενδύσει σε σαρωτές C3 για να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών και τη λειτουργική τους αποδοτικότητα τιμωρούνται σε μεγάλο βαθμό», λέει χαρακτηριστικά το Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης.
Η απόφαση αυτή, τονίζει, «επίσης θα οδηγήσει σε σημαντική επιχειρησιακή επιβάρυνση, ο μετριασμός της οποίας θα απαιτήσει την ανάπτυξη πρόσθετου προσωπικού και την αναδιαμόρφωση των σημείων ελέγχου ασφαλείας, όπου αυτό είναι εφικτό».
«Η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη, βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων για τα αεροδρόμια της Ευρώπης» δήλωσε ο Ολιβιέρ Γιάνκοβιτς, γενικός διευθυντής του Συμβουλίου.
«Ως εκ τούτου, όλα τα αεροδρόμια θα συμμορφωθούν πλήρως με τον νέο κανονισμό. Ωστόσο, παραμένει γεγονός ότι τα αεροδρόμια που υιοθέτησαν από νωρίς τη νέα αυτή τεχνολογία υφίστανται βαρύτατες κυρώσεις τόσο σε λειτουργικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Είχαν λάβει την απόφαση να επενδύσουν και να εγκαταστήσουν σαρωτές C3 καλόπιστα, βασιζόμενοι στο γεγονός ότι η ΕΕ είχε δώσει το πράσινο φως για τον εξοπλισμό αυτό χωρίς κανένα περιορισμό», εξήγησε ο ίδιος.