Δεν ελέγχονται μόνο μικρές εταιρείες αλλά και μεγάλοι ηλεκτροπαραγωγοί
Περιθώριο συμμόρφωσης στις εταιρείες προμήθειας ηλεκτρισμού, μέχρι τη Δευτέρα 8 Αυγούστου, δίνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, προκειμένου να αποσύρουν τις παραπλανητικές διαφημίσεις τιμολογίων και να ενστερνιστούν το template που εστάλη χθες από την ΡΑΕ.
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ερευνά τις τελευταίες μέρες τις καταχρηστικές συμπεριφορές Προμηθευτών Ηλεκτρικής Ενέργειας, οι οποίες παραπλανούν τους καταναλωτές σε σχέση με την επιδότηση που παρέχεται από την πολιτεία μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης (ΤΕΜ), είτε μέσω διαφημιστικών καταχωρίσεων σε έντυπα, είτε σε ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά μέσα, ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, δεν ελέγχονται μόνο μικρές εταιρείες αλλά και μεγάλοι ηλεκτροπαραγωγοί. Κάποιοι από τους οποίους μάλιστα, δεν δίστασαν να διαφημίσουν την συμβολή τους στην αύξηση των πόρων για τις επιδοτήσεις μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης, ενώ κάποιοι άλλοι που προσέφεραν υψηλές ταρίφες έσπευσαν να ανακοινώσουν μελλοντικές εκπτώσεις τιμολογίων!
Οι εταιρείες, μετά την δημοσιοποίηση του θέματος καλούνται να υιοθετήσουν ένα πρότυπο τιμολογίου που κατάρτισε η ΡΑΕ ώστε να αποσαφηνίζεται προς τους καταναλωτές σε ποια τιμή χρεώνουν στον πελάτη την ηλεκτρική ενέργεια. Στόχος είναι οι χρεώσεις που προσφέρονται στην αγορά να είναι χωρίς αλγόριθμους, αστερίσκους και ασαφείς προσδιορισμούς που εμποδίζουν την κατανόηση από το κόσμο του κόστους ανά κιλοβατώρα ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να κάνουν και τις συγκρίσεις τιμών που είναι και η βασική φιλοσοφία της προ-ανακοίνωσης των τιμολογίων 10 ημέρες πριν την αλλαγή του μήνα. Ήδη στην ΡΑΕ έχουν αποσταλεί τις τελευταίες μέρες στοιχεία από όλους σχεδόν τους παρόχους, τα οποία εμπλουτίστηκαν με εξονυχιστικούς ελέγχους που έκανε και η ίδια η Αρχή.
Σύμφωνα με τον Ρυθμιστή, οι προμηθευτές έχουν αναλάβει ήδη ενέργειες για τη συμμόρφωση της διαφημιστικής τους στρατηγικής προς τις απαιτήσεις διαφάνειας, σαφήνειας και αποφυγής παραπλανητικών εντυπώσεων που είναι το ζητούμενο. Ωστόσο, στο μικροσκόπιο βρίσκονται τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις προμηθευτών, όπου διαφαίνεται «ότι η εμπορική επικοινωνία των προϊόντων τους ελέγχεται περαιτέρω υπό το πρίσμα της παραπλάνησης των καταναλωτών και του αθέμιτου ανταγωνισμού, κατά παράβαση του κείμενου πλαισίου».
Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ερευνά τις τελευταίες μέρες τις καταχρηστικές συμπεριφορές Προμηθευτών Ηλεκτρικής Ενέργειας, οι οποίες παραπλανούν τους καταναλωτές σε σχέση με την επιδότηση που παρέχεται από την πολιτεία μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης (ΤΕΜ), είτε μέσω διαφημιστικών καταχωρίσεων σε έντυπα, είτε σε ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά μέσα, ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, δεν ελέγχονται μόνο μικρές εταιρείες αλλά και μεγάλοι ηλεκτροπαραγωγοί. Κάποιοι από τους οποίους μάλιστα, δεν δίστασαν να διαφημίσουν την συμβολή τους στην αύξηση των πόρων για τις επιδοτήσεις μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης, ενώ κάποιοι άλλοι που προσέφεραν υψηλές ταρίφες έσπευσαν να ανακοινώσουν μελλοντικές εκπτώσεις τιμολογίων!
Οι εταιρείες, μετά την δημοσιοποίηση του θέματος καλούνται να υιοθετήσουν ένα πρότυπο τιμολογίου που κατάρτισε η ΡΑΕ ώστε να αποσαφηνίζεται προς τους καταναλωτές σε ποια τιμή χρεώνουν στον πελάτη την ηλεκτρική ενέργεια. Στόχος είναι οι χρεώσεις που προσφέρονται στην αγορά να είναι χωρίς αλγόριθμους, αστερίσκους και ασαφείς προσδιορισμούς που εμποδίζουν την κατανόηση από το κόσμο του κόστους ανά κιλοβατώρα ώστε να μπορούν οι καταναλωτές να κάνουν και τις συγκρίσεις τιμών που είναι και η βασική φιλοσοφία της προ-ανακοίνωσης των τιμολογίων 10 ημέρες πριν την αλλαγή του μήνα. Ήδη στην ΡΑΕ έχουν αποσταλεί τις τελευταίες μέρες στοιχεία από όλους σχεδόν τους παρόχους, τα οποία εμπλουτίστηκαν με εξονυχιστικούς ελέγχους που έκανε και η ίδια η Αρχή.
Σύμφωνα με τον Ρυθμιστή, οι προμηθευτές έχουν αναλάβει ήδη ενέργειες για τη συμμόρφωση της διαφημιστικής τους στρατηγικής προς τις απαιτήσεις διαφάνειας, σαφήνειας και αποφυγής παραπλανητικών εντυπώσεων που είναι το ζητούμενο. Ωστόσο, στο μικροσκόπιο βρίσκονται τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις προμηθευτών, όπου διαφαίνεται «ότι η εμπορική επικοινωνία των προϊόντων τους ελέγχεται περαιτέρω υπό το πρίσμα της παραπλάνησης των καταναλωτών και του αθέμιτου ανταγωνισμού, κατά παράβαση του κείμενου πλαισίου».