Άλλη μία εξαγορά εταιρείας τεχνολογίας προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της η ελληνικών συμφερόντων νεοφυής εταιρεία Orfium, η οποία αποκτά τη βρετανική Soundmouse επεκτείνοντας περαιτέρω τις υπηρεσίες της στον κλάδο των οπτικοακουστικών μέσων. Η Orfium ιδρύθηκε το 2015 και έχει αναπτύξει λογισμικό με το οποίο εντοπίζει διαφυγόντα πνευματικά δικαιώματα για τη χρήση μουσικών κομματιών σε ψηφιακές πλατφόρμες, αποδίδοντάς τα ύστερα στους δημιουργούς τους. Λόγω της «κατανάλωσης» μουσικής μέσα από σύγχρονες ψηφιακές πλατφόρμες, όπως το YouTube κ.λπ., δημιουργείται η ανάγκη εντοπισμού εκείνων των μουσικών κομματιών που χρησιμοποιούνται στις πλατφόρμες και για τα οποία όμως δεν αποδίδονται δικαιώματα χρήσης.
Η Soundmouse ειδικεύεται σε υπηρεσίες αναλυτικών δεδομένων χρήσεων μουσικής (music reporting), έχει έδρα το Λονδίνο και πελατολόγιο που περιλαμβάνει τα μεγαλύτερα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, μεγάλες εταιρείες media αλλά και γνωστές πλατφόρμες streaming. Μέσω της συγκεκριμένης εξαγοράς, η Orfium αποκτά, εκτός από την τεχνολογία της εταιρείας, τους εργαζομένους της Soundmouse και συγκεκριμένα όσους ειδικεύονται στο τμήμα της έρευνας και ανάπτυξης.
Υπενθυμίζεται πως η νεοφυής εταιρεία ιδρύθηκε από τους Chris Mohoney και τον Drew Delis, ενώ στην ομάδα προστέθηκαν ο Δημήτρης Παπασπύρος και o Μιχάλης Πετυχάκης. Διατηρεί γραφεία στο Λ. Αντζελες, όπου είναι η έδρα της, στο Λονδίνο και στο Τόκιο, ενώ στην Αθήνα έχει κέντρο έρευνας και ανάπτυξης με περίπου 180 εργαζομένους. Ηδη συνεργάζεται με μεγάλους εκδότες και δισκογραφικές εταιρείες (Sony Music, Warner Chappell Music κ.ά.), ενώ εσχάτως δημιούργησε τη θυγατρική της, Orfium Music Rights Greece, που έχει ξεκινήσει τη δραστηριότητά της ως ανεξάρτητη οντότητα διαχείρισης μουσικών έργων.
Η ίδια εκπροσωπεί δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας για μουσικά έργα που αφορούν, μεταξύ άλλων, το ρεπερτόριο της Universal Music Publishing και της Warner Chappell Music Publishing. Πληροφορίες αναφέρουν πως η απόκτηση της Soundmouse έγινε με συνδυασμό κεφαλαίων προερχόμενα από την ανάπτυξη της Orfium καθώς και από κεφάλαια που αντλήθηκαν στο πλαίσιο γύρου χρηματοδότησης. Υπενθυμίζεται πως μέσα στο 2022, η Orfium είχε εξαγοράσει την Breaker, ιαπωνική εταιρεία μάρκετινγκ και προώθησης περιεχομένου, με έδρα το Τόκιο ενώ, με την κίνηση αυτή, συγκαταλέγεται μεταξύ των ελληνικών startups που προχωρούν σε εξαγορές άλλων επιχειρήσεων για την περαιτέρω ανάπτυξή τους.
Εκτός από την Orfium, η Blueground, εταιρεία εκμετάλλευσης ακινήτων, προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά της βραζιλιάνικης Tabas με σκοπό να επεκταθεί στη Λατινική Αμερική και να προετοιμάσει και την είσοδό της στην αγορά του Μεξικού.
«Μία από τις σημαντικότερες λύσεις που προσφέρουμε στη μουσική βιομηχανία είναι ο ευκολότερος εντοπισμός χρήσης, παρακολούθησης και δημιουργίας εσόδων από τα δικαιώματα σε όλα τα κανάλια. Το λογισμικό μας, το οποίο βασίζεται στις τελευταίες εξελίξεις της μηχανικής μάθησης και της τεχνητής νοημοσύνης δίνει τη δυνατότητα στους δημιουργούς, στους δικαιούχους δικαιωμάτων και σε όλους τους ενδιαφερόμενους να αποκομίσουν περισσότερη αξία, παρά τη ραγδαία εμφάνιση νέων πλατφορμών και μέσων χρήσης μουσικής», αναφέρει ο Ρομπ Γουέλς, διευθύνων σύμβουλος της Orfium. «Η απόκτηση της Soundmouse θα μας επιτρέψει να διευρύνουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, εμβαθύνοντας στις πολύπλοκες υποδομές της βιομηχανίας ψυχαγωγίας και απλοποιώντας τη δημιουργία και διαχείριση περιεχομένου για τους δημιουργούς προγραμμάτων, τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και τους κατόχους μουσικών δικαιωμάτων», συμπληρώνει.