Δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να ακούν μουσική, να απαντούν σε τηλεφωνήματα, να τραβούν φωτογραφίες και βίντεο.
Tο Facebook κυκλοφόρησε τα πρώτα του έξυπνα γυαλιά σε συνεργασία με την εταιρεία EssilorLuxotica, τη μητρική εταιρεία της Ray-Ban, κάνοντας έτσι ένα βήμα για την υλοποίηση του στόχου του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης να προσφέρει πραγματικές δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας στους χρήστες του.
Τα γυαλιά, με την ονομασία «Ray-Ban Stories», σε 20 διαφορετικά στυλ και με αρχική τιμή 299 δολάρια, επιτρέπουν στους χρήστες να ακούν μουσική και podcast, να απαντούν σε τηλεφωνήματα, να τραβούν φωτογραφίες και βίντεο και να τα μοιράζονται με άλλους χρήστες του Facebook με τη βοήθεια μιας συνοδευτικής εφαρμογής. Τα γυαλιά διαθέτουν δύο κάμερες, δύο μικροσκοπικά ηχεία, τρία μικρόφωνα και μικροεπεξεργαστή Snapdragon. Φορτίζονται μέσω καλωδίου USB-C σε περίπου έξι ώρες και, για τη χρήση τους, πρέπει να συνδεθούν σε λογαριασμό Facebook. Μπορούν να τραβήξουν έως 35 βίντεο των 30 δευτερολέπτων ή 500 φωτογραφίες, που στη συνέχεια μεταφορτώνονται ασύρματα στη συνοδευτική εφαρμογή, η οποία τα κρυπτογραφεί. Στη συνέχεια, μέσω του Facebook View, ο κάτοχος των γυαλιών μπορεί να μοιραστεί αυτό το περιεχόμενο με άλλους. Οι φωτογραφίες μπορούν επίσης να αποθηκευτούν στο τηλέφωνο του χρήστη πέραν της ειδικής εφαρμογής του Facebook.
Το Facebook έχει κάνει μεγάλες επενδύσεις στο πεδίο της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας – virtual (VR) και augmented reality (AR) αντίστοιχα. Ο επικεφαλής επιστήμονάς του είχε δηλώσει πέρυσι ότι η εταιρεία απέχει πέντε έως δέκα χρόνια από το να φέρει στην αγορά «αληθινά» γυαλιά AR, τα οποία θα προβάλλουν εικονικά αντικείμενα πάνω στον πραγματικό κόσμο. Ο επικεφαλής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η εταιρεία δουλεύει για τη δημιουργία ενός κοινού εικονικού περιβάλλοντος (metaverse), το οποίο θα διαδεχθεί το σημερινό Διαδίκτυο. Όπως είπε, τα έξυπνα γυαλιά θα αποτελέσουν απαραίτητο εργαλείο για μια τέτοια εξέλιξη.
Τέλος, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης διαβεβαίωσε ότι δεν θα χρησιμοποιεί χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών το περιεχόμενο των φωτογραφιών και βίντεο που θα τραβούν τα έξυπνα γυαλιά. Σημειώνεται ότι οι άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας (Amazon, Google, Microsoft, Apple κ.ά.) αναπτύσσουν παρόμοια έξυπνα γυαλιά.