Όταν πρόκειται για το ψηφιακό μέλλον, η στρατηγική πλήρους επένδυσης είναι αυτή που ξεχωρίζει τους leaders από τους υπόλοιπους.
Η επιχείρησή σας αντιμετωπίζει δυσκολίες στην ψηφιακή μετάβαση; Πιθανώς το πρόβλημα είναι η έλλειψη δέσμευσης—όχι με τον τρόπο που συχνά σκέφτονται οι leaders των επιχειρήσεων.
Για να δανειστούμε μια φράση από τον συγγραφέα Tom Davenport, οι περισσότεροι leaders κατανοούν τη σημασία του να είναι «πλήρως επενδυμένοι στην τεχνητή νοημοσύνη (AI)». Βλέπουν τις μεταμορφωτικές δυνατότητες της μηχανικής μάθησης, της τεχνητής νοημοσύνης και των αλγοριθμικών αποφάσεων.
Για να μετασχηματιστούν ψηφιακά, συχνά χρησιμοποιούν έτοιμες λύσεις ή επενδύουν στην ανάπτυξη των δικών τους ικανοτήτων. Όμως, με αυτόν τον τρόπο, παραβλέπουν τη σημασία της επένδυσης σε θεμελιώδη ψηφιακά εργαλεία και δυνατότητες. Εστιάζουν σε βασικές ψηφιοποιήσεις, όπως η σύνδεση απομονωμένων δεδομένων ή η ενίσχυση της εμπειρίας πελάτη στο front-end. Ο κόσμος της τεχνολογίας προχωρά, ενώ εκείνοι μένουν στην αφετηρία.
Ωστόσο, δεν είναι όλοι έτσι. Η L.E.K. πραγματοποίησε πρόσφατα μια έρευνα με 1.000 digital ειδικο΄΄ύς για να κατανοήσει την πρόοδό τους στην ψηφιακή τους πορεία. Αυτό που ανακαλύψαμε είναι ότι ορισμένες εταιρείες—τις οποίες αποκαλούμε digital leaders—έχουν προχωρήσει μπροστά. Έχουν ψηφιοποιήσει τη δουλειά που ήδη κάνουν και τώρα αξιοποιούν το digital ως ισχυρό μέσο για μελλοντική ανάπτυξη. Ειδικότερα, κάνουν τα εξής τέσσερα πράγματα πολύ καλά:
1. ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΕΥΡΥΤΕΡΑ
Οι digital leaders είναι χαρακτηριστικά πιο πιθανό από άλλες εταιρείες να επενδύσουν σε τεχνολογίες σε όλους τους τομείς. Σημαντικό είναι ότι συνδυάζουν αυτές τις επενδύσεις με μια συνεκτική προσέγγιση ψηφιοποίησης της επιχείρησής τους στο σύνολό της, όχι μόνο στην εμπειρία του πελάτη ή στην υποδομή του back-end.
Αυτό έκανε η Waste Management όταν ανέπτυξε προηγμένες δυνατότητες προγραμματισμού επιχειρησιακών πόρων και συστήματα απομακρυσμένης παρακολούθησης για τους χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων και τα οχήματά της. Αυτές οι πρωτοβουλίες ήταν ποικίλες, αλλά όχι αποκομμένες. Ήταν μέρος μιας μεγαλύτερης, σκόπιμης προσπάθειας για να ενισχυθεί η εταιρεία σε όλα τα επίπεδα της λειτουργίας της, από την αφετηρία της μέχρι την ολοκλήρωση όλων των οικονομικών διαδικασιών.
Αντίθετα, οι «αργοπορημένοι» (aka laggards) ψηφιακοί επενδυτές επενδύουν μόνο σε μία πτυχή της μετάβασης και ελπίζουν για το καλύτερο, χωρίς να σκέφτονται πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις και πώς γίνεται η διαχείριση των δεδομένων στις οργανώσεις.
Σε αυτήν την περίπτωση, ο κοσμηματοπώλης προσπάθησε να “δημοκρατικοποιήσει τα δεδομένα” σε όλο τον οργανισμό, δηλαδή να τα καταστήσει προσβάσιμα και χρήσιμα για όλους. Αρχικά, υιοθέτησε νέα σύνολα δεδομένων και εργαλεία business intelligence (BI) για αναφορές. Ωστόσο, χωρίς ξεκάθαρη και ενιαία στρατηγική, αυτό οδήγησε σε αυξημένο κόστος και σύγχυση, καθώς τα διάφορα τμήματα είχαν απομονωμένες προβολές των δεδομένων και χρησιμοποιούσαν συχνά ασυνεπείς ή αντικρουόμενες πληροφορίες.
Το πραγματικό όφελος προέκυψε όταν ο κοσμηματοπώλης πρόσθεσε διαδικασίες για την αποτελεσματική διάθεση και ενσωμάτωση των δεδομένων στην επιχείρηση και ενίσχυσε την ανθεκτικότητα των συστημάτων και της αρχιτεκτονικής δεδομένων του. Αυτή η δομημένη προσέγγιση βοήθησε στην αποφυγή των παγίδων των απομονωμένων δεδομένων και των ασυνεπειών, μετατρέποντας τελικά τη δημοκρατικοποίηση των δεδομένων σε πραγματικό πλεονέκτημα για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων και την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα.
2. ΑΝΤΛΟΥΝ ΕΜΠΝΕΥΣΗ
Οι digital leaders έχουν δυόμισι φορές περισσότερες πιθανότητες να αναμένουν ότι οι κλάδοι τους θα διαταραχθούν από την Τεχνητή Νοημοσύνη από ό,τι οι laggards. Συνειδητοποιούν πόσο γρήγορα η επιχείρησή τους μπορεί να ξεπεραστεί από την τεχνολογία και συνεχώς «σκανάρουν» τον ορίζοντα για το επόμενο βήμα, συχνά αναζητώντας έμπνευση από άλλες βιομηχανίες.
Η έλλειψη οράματος για το μέλλον της οικιακής ψυχαγωγίας από την Blockbuster είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφική πτώση της. Από την άλλη, η Netflix—που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια μιας ισχυρής αλυσίδας εφοδιασμού για την αποστολή DVD—πραγματοποίησε επιτυχή μετάβασή στο μέλλον χάρη στην εμφάνιση νέων δυνατοτήτων, όπως η υψηλή ταχύτητα σύνδεσης.
3. ΒΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
Οι digital leaders κατανοούν ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αφορά μόνο την παροχή πρόσβασης στην κατάλληλη τεχνολογία. Πρόκειται για το να διευκολύνεις τους απλούς χρήστες να κάνουν τη δουλειά τους και να επενδύεις στο ταλέντο που είναι αναγκαίο για την παροχή των κατάλληλων λύσεων. Aπό την άλλη, οι laggards παραλείπουν να προσλάβουν το κατάλληλο προσωπικό, να σχεδιάσουν την ψηφιακή εμπειρία με επίκεντρο τον άνθρωπο ή να αγκαλιάσουν τις απαραίτητες αλλαγές για να προσδώσουν αξία.
Μια κατασκευαστική εταιρεία το ανακάλυψε αυτό όταν δεν κατάφερε να αποκομίσει την αξία που περίμενε από τις σημαντικές ψηφιακές της δυνατότητες. Διαπιστώθηκε ότι λίγοι στην εταιρεία, πέρα από κάποιες αυτοδύναμες ομάδες, ήταν σε θέση να τις χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά. Αυτό άλλαξε, όταν η εταιρεία επικεντρώθηκε στο να βοηθήσει τους ανθρώπους να αποκτήσουν αυτό που χρειάζονταν από το ψηφιακό τους περιβάλλον.
4. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Σε σύγκριση με άλλες εταιρείες, οι digital leaders έχουν 10%-15% μεγαλύτερη δέσμευση στην παρακολούθηση της προόδου, στον καθορισμό στόχων και στην ενίσχυση της βελτίωσης. Αυτό έχει νόημα. Πολλές οργανώσεις βλέπουν την επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού μέσα από έναν μόνο φακό, όπως η εξοικονόμηση χρημάτων, η αύξηση της ευελιξίας, η μεταφορά ενός ποσοστού των λειτουργιών στο cloud ή η παροχή μεγαλύτερης συνολικής απόδοσης στους μετόχους. Αυτό αντανακλά μια περιορισμένη δέσμευση στον ψηφιακό κόσμο, και σπάνια το έχουμε δει να λειτουργεί.
Προετοιμάσαμε μια βιομηχανική εταιρεία να ακολουθήσει διαφορετική προσέγγιση. Αντί να χρησιμοποιεί μετρήσεις «ματαιοδοξίας» ή μετρήσεις που βασίζονται στη δραστηριότητα (όπως οι επισκέψεις σε ιστοσελίδες ή ο αριθμός των ψηφιοποιημένων διαδικασιών), η εταιρεία εξέτασε κάθε πτυχή της επιχείρησης και ασχολήθηκε με τα δεδομένα, την τεχνολογία, τις διαδικασίες και τους ανθρώπους. Αυτή η ολιστική προσέγγιση μέτρησης επέτρεψε στην εταιρεία να πραγματοποιήσει μια σειρά από βελτιώσεις που δημιούργησαν πραγματική αξία και προώθησαν τη στρατηγική της.
Η Δύναμη μιας Ολοκληρωμένης, Πλήρους Στρατηγικής
Όταν πρόκειται για τον ψηφιακό τομέα, η στρατηγική πλήρους επένδυσης είναι αυτή που διαχωρίζει τους ηγέτες από τους υπόλοιπους. Απομονωμένες δραστηριότητες δεν θα φέρουν τις επιχειρήσεις εκεί που πρέπει να φτάσουν. Ακόμα και ορισμένες βασικές, συνδεδεμένες κινήσεις δεν θα είναι αρκετές για να το επιτύχουν. Η ψηφιακή ηγεσία απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση με έμφαση στην ευρεία επένδυση, την ανθρωποκεντρικότητα, μια κουλτούρα μέτρησης και το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Αυτά είναι τα απαραίτητα συστατικά για την αξιοποίηση του digital προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης και της επίτευξης των επιχειρηματικών στόχων.
Sinis Group: https://sinisgroup.gr/service/ai-consulting/
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με υπηρεσίες Digital Coaching και Συμβουλές Επιχειρηματικότητας,
μπορείτε να καλείτε καθημερινά 10:00 με 18:00, στο 2105131775.