Οι συγκρίσεις με άλλες εταιρίες και η απάντηση της εταιρίας που χρησιμοποιεί τη λέξη στο χρηματιστήριο.
Μεγάλη ποικιλία αντιδράσεων προκάλεσε η μετονομασία της εταιρίας των Facebook, Instagram κλπ. σε Μετά, ή Μέτα κατά το αγγλικότερο, στην προσπάθεια του Μαρκ Ζούκερμπεργκ να αλλάξει την εικόνα του ταλαιπωρημένου τους τελευταίους μήνες ομίλου του. Άλλοι απορρίπτουν την αλλαγή ονόματος ως ανόητη και αποπροσανατολιστική και άλλοι την αποκαλούν καλοδεχούμενη και έξυπνη.
Ο κ. Ζούκερμπεργκ αποκάλυψε επίσης ότι στο πλαίσιο αυτό μετονομάζει την εταιρία σε Meta, αλλά κάθε εφαρμογή όπως το Facebook, το WhatsApp και το Instagram θα διατηρήσει κανονικά την ονομασία της. Από τον Δεκέμβριο όμως η Meta Platforms Inc. θα έχει στο χρηματιστήριο τη συντομογραφία MVRS.
Η ανακοίνωση προκάλεσε, όπως αναμενόταν, κύμα αντιδράσεων, θετικών και αρνητικών, ενώ ακόμη και ο εκτελεστικός διευθυντής της Twitter Inc., Τζακ Ντόρσι έσπευσε να διατυπώσει θετική άποψη, αν και άλλες φορές επικρίνει την αντίπαλη πλατφόρμα του Facebook.
Ο διάσημος στη Σίλικον Βάλεϊ λάτρης της εικονικής πραγματικότητας Ρόμπερτ Σκομπλ έγραψε σε ανάρτησή του στο Twitter ότι «πρόκειται για τη λάθος εταιρία που πάει να μας πουλήσει το μέλλον», και χαρακτήρισε την παρουσίαση του κ. Ζούκερμπεργκ «σπρέι λέξεων».
Η εταιρία Roundhill Ball Metaverse ETF, που αναφέρεται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με τη συντομογράφηση $META, θα μπορούσε να έχει ενοχληθεί από τη χρήση της ελληνικής αυτής λέξης από άλλη εταιρία. Δεν αποκλείεται πάντως να αναμένει και οφέλη από αυτό. Ο εκ των διευθυντών της Μάθιου Μπολ ανέφερε ότι το νέο όνομα της εταιρίας του Facebook είναι κατάλληλο για τις τεκτονικές αλλαγές στον ψηφιακό κόσμο στις οποίες θέλει ο όμιλος να πρωτοστατήσει, τονίζοντας ότι το Μετά «δεν κατοχυρώνεται ως σήμα κατατεθέν, είναι απλώς ένα πρόθεμα».
Ο Κόλιν Σεμπάστιαν, αναλυτής τhς εταιρίας Robert W Baird & Co. Inc, χαρακτήρισε αδιάφορη την παρουσίαση Ζούκερμπεργκ, σε σύγκριση με μια άλλη διάσημη τεχνολογική επίδειξη: «Το 2007 ο Στιβ Τζομπς μας παρουσίασε ένα iPhone. Μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε περισσότερο για το metaverse».
Πιο ενδιαφέρων ακόμη ήταν ο παραλληλισμός της ανακοίνωσης Ζούκερμπεργκ με την τακτική της καπνοβιομηχανίας Philip Morris, που μετονομάστηκε σε Altria το 2003. «Η Facebook ακολουθεί τα βήματα της καπνοβιομηχανίας μετά την αποκάλυψη του τοξικού και θανατηφόρου αντικτύπου της στην κοινωνία», σχολίασε ο Μάικ Ντέιβις, πρόεδρος του επικριτικού για το Facebook οργανισμού Internet Accountability Project.
«H Philip Morris πιάστηκε να στοχεύει στα παιδιά, κι έτσι μετονομάστηκε σε Altria. Τώρα η Facebook πιάστηκε να στοχεύει σε παιδιά, κι έτσι έγινε Meta» είπε ο κ. Ντέιβις, με την Δημοκρατική Γερουσιαστή Αλεξάντρια Οκάζιο-Κορτέζ, γνωστή για τις εκκεντρικές της θέσεις, να συμφωνεί μαζί του.
Βεβαίως η Philip Morris άλλαξε ονομασία λόγω του ότι πέρα από τα καπνικά της προϊόντα ήθελε να αναδείξει και τα τρόφιμα που παράγει. Υπάρχουν άλλωστε πολλά ακόμη κορυφαία παραδείγματα εταιριών που μετονομάστηκαν για διάφορους εμπορικούς σκοπούς, όπως η δημιουργία της μητρικής Alphabet Inc. από την Google.
Πάντως ο κ. Ζούκερμπεργκ δεν φαίνεται διατεθειμένος να αφήσει τα ηνία της εφαρμογής του Facebook: Σε ερώτηση αναλυτή εάν σκοπεύει να τοποθετήσει εκτελεστικό διευθυντή αποκλειστικά στην εφαρμογή, ο δημιουργός της απάντησε πως ο ίδιος νοιάζεται πάρα πολύ για το κομμάτι της δραστηριότητας της εταιρίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.