Οι Έλληνες ξόδεψαν 20 δισ. ευρώ για αγορές μέσω ίντερνετ την επταετία 2010-16

0
71

Περισσότερα από 20 δισ. ευρώ, ξόδεψαν οι Έλληνες καταναλωτές για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του internet την επταετία 2010-2016. Ωστόσο η συγκεκριμένη αγορά, εμφάνισε πέρυσι σημάδια κόπωσης, καταγράφοντας χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Με βάση έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), πέρυσι η συγκεκριμένη αγορά αναπτύχθηκε με ρυθμό αύξησης 5% σε σχέση με το 2015, διαμορφούμενη στα επίπεδα των 4,2 δισ. ευρώ, αν και η E-Commerce Europe ανεβάζει το ποσοστό της αύξησης των πωλήσεων πάνω από 10% την ίδια χρονική περίοδο.

Η ουσία είναι πως η συγκεκριμένη αγορά, συνεχίζει να αναπτύσσεται, κόντρα στην γενικότερη καθίζηση των πωλήσεων των φυσικών καταστημάτων. Οι πέντε πιο δημοφιλείς κατηγορίες για τις online αγορές παραμένουν οι ίδιες με αυτές του 2015.

Στην πρώτη θέση με 84% των online αγοραστών να δηλώνουν ότι αγόρασαν ταξιδιωτικές υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια), το 70% διαμονή σε καταλύματα (π.χ. ξενοδοχεία), το 69% εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό, το 69% εισιτήρια για εκδηλώσεις και το 62% είδη ένδυσης και υπόδησης.

Γενικά όμως υπάρχει αύξηση 5% κατά μέσο όρο στις κατηγορίες που αγοράζουν οι online καταναλωτές με την μεγαλύτερη αύξηση +10% στις παραγγελίες έτοιμου φαγητού, +9% στην πληρωμή λογαριασμών (λόγω capital controls άλλα και νέων υπηρεσιών πληρωμών όπως ψηφιακό πορτοφόλι), +7% στην αγορά/ενοικίαση αυτοκινήτου και +6% στα είδη λιανεμπορίου (πέρυσι λειτούργησαν τρία νέα online σουπερ-μάρκετ).

Τι συνέβη στην Ευρώπη το 2016

Μπορεί τα 20 δισ. ευρώ, τζίρος έστω και στην 7ετία, στην Ελλάδα της κρίσης, να είναι από μόνο του ένα εντυπωσιακό ποσό, ωστόσο υπολείπεται σημαντικά από τα 530 δισ. ευρώ που τζίραρε η συγκεκριμένη αγορά στο σύνολο της Ευρώπης μόνο σε μια χρονιά.

Σύμφωνα με έρευνα του E-Commerce Europe ο κύκλος εργασιών του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε πέρυσι σε σχέση με το 2015 κατά 15%, ενώ εφέτος εκτιμάται πώς ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C στην Ευρώπη θα ανέλθει σε 602 δισ. ευρώ, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης σχεδόν 14%.

Οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης συνεχίζουν να πρωτοστατούν, ως η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, με το Ηνωμένο Βασίλειο να κατατάσσεται στην πρώτη θέση, αφού πραγματοποιεί το 33% των ευρωπαϊκών πωλήσεων στο διαδίκτυο. Την ίδια στιγμή το 87% των καταναλωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο, το 84% από τη Δανία και το 82% από τη Γερμανία, αγοράζουν μέσω διαδικτύου.

Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά καταναλωτών που ψωνίζουν online εντοπίζονται σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Παρ’ όλα αυτά οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης πέτυχαν την υψηλότερη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου το 2016.

Στη Ρουμανία οι πωλήσεις αυξήθηκαν 38%, στη Σλοβακία και την Εσθονία αυξήθηκαν κατά 35%, η Ουκρανία παρουσίασε αύξηση 31% και η Πολωνία και η Βουλγαρία αύξηση 25%.

Πηγή: Capital.gr