Τα 6 σημαντικότερα λάθη που έκανε ο βασιλιάς των Social Media

Εσύ τα έχεις προλάβει;

0
66

Με την πάροδο των χρόνων το Facebook έχει πειραματιστεί κι έχει δοκιμάσει πολλά πράγματα ώστε να τραβήξει το ενδιαφέρον. Πολλά από αυτά έχουν βγει σε καλό για τον Mark Zuckerberg αλλά είναι και κάποια άλλα που δε θέλει να τα βλέπει ούτε στον ύπνο του.

Ας δούμε λοιπόν τις 6 μεγαλύτερες αποτυχίες του κολοσσού.

Το Honesty Box

Περίοδος: 2007 – 2011

Πρόκειται για ένα από τα πρώτα apps που έθεσε σε λειτουργία το Facebook και το οποίο σου επέτρεπε να στείλεις ανώνυμο μήνυμα σε κάποιον άλλο χρήστη. Δυστυχώς, όμως, ακριβώς λόγω της ανωνυμίας και της παντελούς έλλειψης ελέγχου στον τρόπο λειτουργίας του, έμελλε να εξελιχθεί σε χρήσιμο «εργαλείο» στα χέρια των απανταχού ψηφιακών «νταήδων», μέχρι τη στιγμή που έπαυσε οριστικά η λειτουργία του το 2011.

Τα «εικονικά» δώρα

Περίοδος: 2008 – 2010

Χρησιμοποιώντας τη συγκεκριμένη εφαρμογή, κάποιος χρήστης μπορούσε να προμηθευτεί εικονικά δώρα προκειμένου να τα στείλει σε οποιονδήποτε φίλο του στο Facebook. Το γεγονός ότι τα «δώρα» αυτά δεν ήταν τίποτα περισσότερα από απλά εικονίδια, για τα οποία, όμως, ο χρήστης έπρεπε να πληρώσει αληθινά λεφτά, ίσως και να εξηγεί γιατί το εν λόγω app πήγε άκλαυτο.

Η Facebook Camera

Περίοδος: 2012 – 2014

Προτού το Facebook εξαγοράσει το Instagram έναντι του «ευτελούς» ποσού του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων το 2012, ο Mark Zuckerberg θεώρησε καλή ιδέα ν’ αναπτύξει σε συνεργασία με τους προγραμματιστές του μια εφαρμογή που θα επέτρεπε στον χρήστη να βγάζει φωτογραφίες, να τις επεξεργάζεται και να τις μοιράζεται με τους «φίλους» του. Φυσιολογικά, κατόπιν της εξαγοράς του Instagram, η ιδέα για περαιτέρω ανάπτυξη της εν λόγω εφαρμογής εγκαταλείφθηκε οριστικά.

Οι Facebook Questions

Περίοδος: 2010 – 2012

Το λανσάρισμα της συγκεκριμένης υπηρεσίας ήρθε έξι περίπου μήνες μετά τη δημιουργία του Quora και πέντε ολόκληρα χρόνια μετά την «άφιξη» του Yahoo Answers – γεγονός που εξηγεί απόλυτα για ποιον λόγο η υπηρεσία αυτή ήταν καταδικασμένη σε ναυάγιο από τα γεννοφάσκια της. Το πώς και το γιατί παρέμεινε «ζωντανή» για δύο ολόκληρα χρόνια εξακολουθεί ν’ αποτελεί ακόμη και σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία του διαδικτύου.

Το Poke app

Περίοδος: 2012 – 2014

Ξεκίνησε με τη φιλοδοξία να εξελιχθεί στο αντίπαλον δέος του Snapchat, αφού η εν λόγω εφαρμογή σου επέτρεπε να στείλεις σε κάποιον άλλο χρήστη κάποιο μήνυμα, φωτογραφία ή βίντεο το οποίο εξαφανιζόταν αυτόματα μετά από 1, 3, 5 ή 10 δευτερόλεπτα, αναλόγως με τη ρύθμιση που είχες κάνει. Ωστόσο, σε αντίθεση με το Snapchat που θεωρείται ακόμη και σήμερα ως ένα από τα πιο «καυτά» apps στο διαδικτυακό σύμπαν, το Poke app του Facebook δεν μακροημέρευσε. Παραδόξως, όμως, το απλό «Poke» σε κάποιον φίλο εξακολουθεί να παραμένει (σχετικά) δημοφιλές ακόμη και σήμερα.

Το Facebook Beacon

Περίοδος: 2007 – 2009

Μολονότι αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία δομήθηκε ο υφιστάμενος μηχανισμός εσόδων του Facebook (ο οποίος βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση), υπήρξε παράλληλα και η πιο ντροπιαστική στιγμή στην ιστορία του δημοφιλούς Μέσου.

Ο λόγος; To Beacon εμφάνιζε στο newsfeed των «φίλων» κάποιου χρήστη τις αγορές που αυτός έκανε online, χωρίς όμως την προηγούμενη συγκατάθεσή του – γεγονός που με τη σειρά του οδήγησε σε μια σειρά αγωγών από χρήστες που ανησυχούσαν για τη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων τους.